Jarní výprodej
Jarní výprodej

Reklamacijska pravila

REKLAMACIJSKA PRAVILA

Ta reklamacijska pravila urejajo način in pogoje uveljavljanja napak na izdelkih, kupljenih prek spletne trgovine VUCH pri našem podjetju

 

Vuch s.r.o., s sedežem Tovární 1112, Chrudim IV, 537 01 Chrudim,

MŠ: 04522150,

DŠ: CZ04522150                                      

vpisano v trgovinski register, ki ga vodi okrožno sodišče v mestu Hradec Králové, oddelek C, priloga 36028


Poštni naslov: Tovární 1112, Chrudim IV, 537 01 Chrudim

Telefon: +38617774793

E-mail: info@vuch.si


1. ZA KATERE NAPAKE IZDELKOV SMO ODGOVORNI?

1.1 Odgovornost za dobavljeno blago

Kot prodajalec smo odgovorni, da vam je bilo naročeno blago dostavljeno in da je blago ob prevzemu brez napak. To pomeni, da blago ob prevzemu zlasti:

  • ustreza dogovorjenemu opisu, tipu in količini ter kakovosti, funkcionalnosti, kompatibilnosti, interoperabilnosti in drugim dogovorjenim lastnostim;
  • je primerno za namen, za katerega ga potrebujete in s katerim smo se strinjali;
  • je dobavljen z dogovorjenimi dodatki in navodili za uporabo, vključno z navodili za montažo ali namestitev.

Ne odgovarjamo za napake, ki se pojavijo na blagu po prejemu.

Če se napaka pokaže v enem letu od prevzema, se šteje, da je bil artikel z napako že ob prevzemu, razen če narava artikla ali napaka tega ne izključuje.

1.2 Odgovornost za blago poleg dogovorjenih lastnosti

Nadalje odgovarjamo, da je blago poleg dogovorjenih lastnosti:

  • primerno za namen, za katerega se tovrstna stvar običajno uporablja, tudi glede na pravice tretjih oseb, zakonske predpise, tehnične standarde ali kodekse ravnanja določene panoge, če tehničnih standardov ni;
  • glede na količino, kakovost in druge lastnosti, vključno s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, ustrezajoče običajnim lastnostim istovrstnih stvari, ki jih lahko upravičeno pričakujete, tudi glede na naše javne izjave, zlasti oglaševanje oz. označevanje;
  • je dobavljen z dodatki, vključno z embalažo, navodili za sestavljanje in drugimi navodili za uporabo, ki jih lahko upravičeno pričakujete;
  • ustrezajoče kakovosti ali izvedbi vzorca ali dizajna, ki smo vam ga posredovali pred sklenitvijo pogodbe.

Izven zakonsko določenega roka, v katerem lahko potrošnik opozori na napako, ne zagotavljamo nobene garancije za kakovost.

1.3 Če ste podjetnik

Če ste pravna oseba, temelji pravica iz naslova pomanjkljive izpolnitve le napaka, ki jo je imelo blago, ko je poškodba prešla na blago, tudi če se ta pokaže šele kasneje. V primeru, da do napake pride zaradi kršitve katere od naših dogovorjenih obveznosti, imate tudi v tem primeru pravico do pomanjkljive izvedbe.

1.4 Česa ni mogoče šteti za napako izdelka

Razlike v barvnih odtenkih v živo in na spletnih straneh se ne morejo šteti za napako izdelka. Če blago ne ustreza vašim pričakovanjem, imate v skladu s 6. členom Splošnih pogojev pravico do odstopa od pogodbe v 14 dneh od prevzema blaga.

2. KDAJ LAHKO REKLAMIRATE NAPAKO?

2.1 Kakšne napake lahko najdemo pri rabljenem in nerabljenem blagu

Pri nerabljenem blagu lahko kupec na napako, ki se pokaže na blagu, opozori v dveh letih od prevzema blaga, če daljši rok ni naveden na spletni strani, v dokumentu, ki je priložen blagu oz. v oglasu.

Pri rabljenem blagu lahko kupec opozori na napako, ki se pokaže v enem letu od prevzema blaga.

2.2 Napaka blaga z omejenim rokom trajanja

Če je na blagu naveden minimalni rok trajanja ali če je blago podvržen hitremu kvarjenju, je naveden rok uporabe, do katerega velja garancijska doba.

2.3 Čas za prijavo napake na popravljenem ali zamenjanem blagu

V primeru, da vam blago zamenjamo ali popravimo, za novo blago, oz nadomestimo in zamenjamo dele, ne teče novi rok. V tem primeru se rok za reklamacijo podaljša za čas, v katerem blaga zaradi napake niste mogli uporabljati, to je predvsem za čas, v katerem je blago na popravilu.

3. KAKŠNE PRAVICE IMATE PRI POMANJKLJIVI IZVEDBI?

3.1 Kaj ureja vaše pravice iz naslova pomanjkljive izvedbe

Vaše pravice iz naslova pomanjkljivosti urejajo civilni zakonik § 2099 do 2117, če ste potrošnik, pa tudi § 2165 do 2174.

3.2 Če ste podjetnik

V primeru, da je napaka izdelka obstajala ali se šteje, da je že obstajala ob prevzemu izdelka, ste upravičeni do naslednjih pravic iz pomanjkljive izvedbe.

Če je napaka na izdelku bistvena kršitev pogodbe, imate glede pomankljive izvedbe naslednje pravice:

  • odprava napake z dostavo novega izdelka;
  • odprava napake s popravilom izdelka;
  • razumen popust od kupnine; ali
  • odstop od pogodbe.

V primeru bistvene kršitve pogodbe, če nam napako prijavite ali brez nepotrebnega odlašanja po obvestilu o napaki, nas prosimo obvestite o pravici v primeru pomankljive izvedbe. Če tega ne storite, boste odgovorni samo za pravice, ki bi bile vaše v primeru nematerialne kršitve pogodbe. Vašo izbiro lahko spremenite samo v dogovoru z nami

Če napake na izdelku ne odpravimo v razumnem roku, lahko namesto odprave napake zahtevate primeren popust od kupnine ali pa odstopite od pogodbe

Če je napaka izdelka manjša kršitev pogodbe, lahko zahtevate:

  • odprava napake; ali
  • razumen popust od kupnine.

Če napake na izdelku ne odpravimo pravočasno ali napako zavrnemo, lahko zahtevate popust na kupnino ali pa odstopite od pogodbe. Izbrano izbiro je mogoče spremeniti le po dogovoru z nami.

Potrjujete, da smo do uveljavljanja pravice do popusta na kupnino ali odstopa od pogodbe upravičeni do dostave manjkajočega izdelka ali odprave pravne napake (zlasti do dostave manjkajočih dokumentov).

Zamenjave izdelka ali odstopa od pogodbe ni mogoče zahtevati, če izdelka ne morete vrniti v stanju, v katerem ste ga prejeli. To ne velja če:

  • stanje se je spremenilo kot rezultat pregleda zaradi odkrivanja napake v primeru;
  • ste izdelek uporabljali, preden je bila napaka odkrita
  • niste ugotovili, da izdelka v nespremenjenem stanju ne morete vrniti s pogajanji ali opustitvijo; ali
  • ste izdelek prodali, preden je bila napaka odkrita, uporabili ali spremenili pri običajni uporabi; Če je to narejeno le delno, boste vrnili, kar še lahko, in nam vrnili denar do zneska, v katerem ste imeli koristi od uporabe stvari.

 

3.3 Če ste potrošnik

Če pride do okvare potrošniškega blaga v garancijskem roku štiriindvajsetih mesecev po prejemu blaga (za rabljeno blago dvanajst mesecev po prejemu blaga), vam pripadajo naslednje pravice iz pomanjkljive izvedbe:

a) Zamenjava blaga

  • Vedno lahko zahtevate zamenjavo blaga zaradi obstoja napake ob prevzemu blaga, razen če je izbrani način odprave napake nemogoč ali nesorazmerno drag v primerjavi s popravilom blaga; ta se presoja predvsem glede na pomembnost napake, vrednost, ki bi jo stvar imela brez napake in ali je napako mogoče odpraviti s popravilom brez večjih težav za kupca.

b) Popravilo blaga

  • Če je blago mogoče popraviti, imate pravico do brezplačnega popravila. Če se v postopku reklamacije izkaže, da blaga ne moremo popraviti ali da je popravilo nesorazmerno drago, še posebej glede na pomembnost napake in vrednost, ki bi jo blago brez napake imelo, smo upravičeni zavrniti popravilo. V takem primeru vas bomo nemudoma obvestili in lahko izberete drug način obravnavanja reklamacije, ki je naveden tukaj.

c) Popust na kupnino

  • Če je prišlo do napake na blagu, ko ste ga prejeli, lahko uveljavljate razumen popust od kupnine, če:
    • smo zavrnili odpravo napak ali jih nismo odpravili v razumnem roku ali brez večjih nevšečnosti za kupca;
    • ne moremo odpraviti napake, zaradi katere blaga ne morete pravilno uporabljati, ali ne moremo zamenjati blaga s to napako (npr. blago se ne proizvaja več); oz
    • blaga ne morete pravilno uporabljati zaradi ponavljajoče se napake po popravilu (pojav iste napake po najmanj dveh predhodnih popravilih);
    • je napaka bistvena kršitev pogodbe;
    • se pojavi večje število napak na blagu (hkraten nastanek najmanj treh odstranljivih napak, od katerih vsaka onemogoča pravilno uporabo blaga); oz
    • je iz naše izjave oziroma iz okoliščin razvidno, da napaka ne bo odpravljena v razumnem roku (najkasneje v 30 dneh po reklamaciji) oziroma brez večjih težav za kupca.
  • Primerni popust se določi kot razlika med vrednostjo blaga brez napake in blaga z napako, ki ga prejme kupec.

d) Vračila denarja (odstop od pogodbe)

Vračilo lahko zahtevate le, če:

  • smo zavrnili odpravo napake ali je nismo odpravili v razumnem roku ali brez večjih nevšečnosti za kupca;
  • ne moremo odpraviti napake, zaradi katere blaga ne morete pravilno uporabljati, ali ne moremo zamenjati blaga s to napako (npr. blago se ne proizvaja več); oz
  • blaga ne morete pravilno uporabljati zaradi ponavljajočega se pojava napake po popravilu (pojav iste napake po najmanj dveh predhodnih popravilih); oz
  • je napaka bistvena kršitev pogodbe;
  • se pojavi večje število napak na blagu (hkraten nastanek najmanj treh odstranljivih napak, od katerih vsaka onemogoča pravilno uporabo blaga);
  • je iz naše izjave ali iz okoliščin razvidno, da napaka ne bo odpravljena v razumnem roku (najkasneje v 30 dneh po reklamaciji) oziroma brez večjih težav za kupca; oz
  • je okvara nastala zaradi nepravilne uporabe, ki smo jo po pogodbi izvedli mi ali na našo odgovornost; ali če je napako povzročila pomanjkljivost v navodilih, ki smo vam jih posredovali z blagom.

Nimate pravice do odstopa od pogodbe, če je napaka na blagu nebistvena.

 

3.4 Pogoji za zamenjavo blaga ali vračilo (odstop od pogodbe)

Pogoj za zamenjavo blaga ali vračilo kupnine (odstop od pogodbe) je, da blago vrnete v stanju, v kakršnem ste ga prejeli. Izjema so primeri, ko:

a) je prišlo do spremembe stanja blaga zaradi pregleda za odkrivanje napake na blagu;

b) ste blago uporabljali, preden je bila odkrita napaka;

c) s svojim ravnanjem ali opustitvijo niste povzročili nezmožnosti vračila blaga v nespremenjenem stanju; oz

d) blago ste prodali, preden je bila odkrita napaka, ste ga uporabili ali spremenili med običajno uporabo; če se je to zgodilo le delno, nam boste vrnili tisto, kar še lahko vrnete, in nam dali nadomestilo do zneska, v katerem ste imeli koristi od uporabe blaga.

4. KDAJ SE LAHKO NE IZKORISTI PRAVIC DO POMANJKLJIVE IZVEDBE?

4.1 Nimate pravice do pomanjkljive izvedbe, če

Niste upravičeni do pravic iz naslova Pomanjkljive izvedbe, če:

  • ste napako povzročili sami; oz
  • se je napaka na stvari pojavila šele po prevzemu;
  • je potekla garancijska doba.
4.2 Garancija in zahtevki iz naslova odgovornosti za napake ne veljajo več za

Poleg tega garancija in zahtevki za napake ne veljajo za:

  • obraba blaga zaradi običajne uporabe (izguba uporabe se šteje tudi za zmanjšanje zmogljivosti baterij in akumulatorjev);
  • napake na uporabljenem blagu, ki ustrezajo stopnji uporabe ali obrabe, ki jih je imelo blago v času, ko ste ga vzeli;
  • primerih, če izhaja iz njihove narave (zlasti blaga, ki po svoji naravi ne more trajati ves čas garancijskega obdobja).

5. KAJ STORITI PRI REKLAMACIJI?

5.1 Kje reklamirati kupljeno blago

Zahtevek oddajte pri našem podjetju (ali osebi, ki je navedena kot oseba za popravilo v potrditvi trajanja pravic iz pomanjkljive izvedbe - garancijski list) brez nepotrebnega odlašanja z odkritjem napake. V skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov sprejemamo reklamacije potrošnikov:

  • v katerem koli od naših prostorov, kjer je možno sprejeti reklamacijo glede asortimana prodanega blaga;
  • na sedežu našega podjetja;
  • v kraju poslovanja;
  • za osebo, ki je navedena v potrditvi trajanja pravic iz pomanjkljive izvedbe - garancijski list kot oseba, ki je namenjena popravilu.

Za čim hitrejše reševanje reklamacije priporočamo, da se obrnete naše zaposlene.

Za podjetja in čimprejšnjo obdelavo reklamacije priporočamo da se oglasite na sedežu podjetja.

5.2 Priporočeni reklamacijski postopek

Priporočena reklamacija:

  • za hitrejšo obravnavo nas lahko o reklamaciji obvestite vnaprej po telefonu, elektronski pošti ali pisno;
  • hkrati pa je priporočljivo, da nas obvestite o tem, katero pravico ste izbrali iz pomanjkljive izvedbe, torej ali vas zanima popravilo izdelka, dopolnitev manjkajočega, zamenjava izdelka ali njegovih okvarjenih komponent, odstop od pogodbe (povračilo), popust na kupnino ali druge pravice v skladu s tem pritožbenim zakonikom in civilnim zakonikom
  • zahtevano blago nam dostavite skupaj s reklamacijo ali naknadno (razen ob dostavi, ki je ne prevzamemo) na naslov sedeža, pri pošiljanju pa priporočamo, da blago zapakirate v ustrezno embalažo, da se ne poškodujete oz. ne uniči;
  • za hitrejši postopek je priporočljivo priložiti dokument o nakupu blaga ali davčni dokument - račun, če je bil izdan, ali drug dokument, ki dokazuje nakup blaga, skupaj z opisom napake in predlogom za način obravnave reklamacije.

Neupoštevanje katerega koli od zgornjih korakov ali ob predložitvi nobenega od zgoraj navedenih dokumentov ne preprečuje, da bi se reklamacija obravnavala pozitivno pod pravnimi pogoji.

5.3 Trenutek reklamacije

Trenutek reklamacije je trenutek, ko smo bili obveščeni o pojavu.

5.4 Pisno potrdilo zahtevka

Ob reklamaciji vam bomo izdali pisno potrdilo, ki vsebuje datum reklamacije, vsebino reklamacije, kakšen način obravnavanja reklamacije želite ter vaše kontaktne podatke za posredovanje informacij o obravnavanju reklamacije.

5.5 Roki za obdelavo zahtevkov

Reklamacije, vključno z odpravo napake, obravnavamo najkasneje v 30 dneh od dneva vložitve reklamacije, razen če se v posameznem primeru z vami ne dogovorimo za daljši rok. V tem roku vas bomo obvestili o obravnavanju reklamacije, vključno z njenim načinom.

5.6 Izbira prava o načinu reševanja reklamacije

Če izberete pravico, ki vam je iz objektivnih razlogov ni mogoče podeliti (zlasti zaradi nepopravljivih napak ali pri pripravi zamenjave blaga, ki ni mogoča), vas bomo takoj kontaktirali. V tem primeru lahko v skladu s to določbo o reklamaciji izberete drugo pravico.

5.7 Potrditev datuma in načina reševanja reklamacije

Po obravnavi reklamacije vam bomo izdali potrdilo o datumu in načinu obravnavanja reklamacije, vključno s potrdilom o popravilu in njegovem trajanju, ali pisno utemeljitev zavrnitve reklamacije.

5.8 Pravica do povračila namensko nastalih stroškov pri reklamaciji blaga

V skladu z Civilnim zakonikom imate pravico do povračila stroškov, nastalih pri uveljavljanju reklamacije blaga. Upoštevajte, da morate uveljaviti pravico do povračila teh stroškov v enem mesecu po izteku roka, v katerem je napaka nastala.

Ta Reklamacijska pravila veljajo od 26.01.2024.

Izberite svojo državo